Smith & Cult

Smith & Cult grundades av biokemisten och beauty junkien Dineh Mohajer som revolutionerade kosmetikaindustrin inom färg när hon lanserade Hard Candy. Efter flera år av kreativa samarbeten, mötte Dineh skönhetsveteranen Jeanne Chavez och de delade samma stora intresse för skönhet, musik, mode och konst. Så den estetiska ådran var en gemensam nämnare. De blev som yin och yang. Kombinationen av Dineh´s ungdomliga sinne och Jeanne´s affärsmannanskap gjorde Hard Candy till en enorm framgång som varvades av franska powerhuset inom lyxprodukter, LVMH.

Efter Hard Candy skapade Dineh och Jeanne sitt andra varumärke tillsammans – Smith & Cult. Disney Couture upptäckte Smith & Cult och ett kreativt samarbete mellan parterna påbörjades där namnet är ett uttryck för allas våra fria tankar och känslor. Smith & Cult står för dualitet och individuella uttryck och namn liksom nyanser är inspirerade av och speglar vilka vi varit, är och strävar efter att vara. Nagellacken har jämn täckning och skinande glans där den exklusiva 8-free formulan är skräddarsydd utan dietylftalat, toluen, formaldehyd, formaldehydharts, kamfer, xylen, etyl tosylamide och trifenylfosfat.

Smith & Cult-lacken säljs på NK och utvalda skönhetssalonger och finns i skrivande stund i 35 färger, i höst tillkommer ytterligare en nyans.

Microsoft Word - S&C pressinfo.docx